منیزیم اکساید 250 میلی گرم

در انبار موجود نمی باشد

در انبار موجود نمی باشد

قیمت محصول:​

54,800 تومان

Magnesium Oxide 250 mg

  • منیزیم اکساید مفید در بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • منیزیم اکساید، کمک به کاهش گرفتگی عضلات و دردهای عضلانی
  • کمک به حفظ سلامت و تراکم استخوان
  • کمک به بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی مانند نوسانات خلق و خو، تحریک پذیری، اضطراب و نفخ
  • قرص جوشان منیزیم های هلث مفید در کاهش قندخون در افراد دیابتی با کمبود منیزیم

توضیحات

منیزیم اکساید، یک مکمل تغذیه‌ای با کیفیت است که در راستای تامین منیزیم مورد نیاز بدن، کمک به عملکرد سیستم ایمنی و حفظ سلامت سیستم عصبی و عضلانی، فرموله شده است. منیزیم اکساید 250، به فرم قرص جوشان است و در هر قرص، 152.5 میلی گرم منیزیم المنتال وجود دارد. قرص جوشان منیزیم های هلث، توسط شرکت دارو سلامت فارمد در ایران تولید شده و تحت برند های هلث می‌باشد. منیزیم اکساید در قوطی‌های پلاستیکی به بازار عرضه می‌شود که در هر بسته حاوی 20 عدد قرص جوشان منیزیم است. قرص جوشان منیزیم اکساید ۲۵۰، با طعم دلپذیر پرتقال، فاقد شکر بوده و برای مصرف افراد دیابتی نیز مناسب است.

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که نقش مهمی در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف در بدن انسان دارد. منیزیم به عنوان یکی از فراوان‌ترین کاتیون‌های درون سلولی، به واکنش‌های بیوشیمیایی متعددی کمک می‌کند و برای حفظ هموستاز بسیار مهم است. برخی افراد از جمله، دیابتی‌ها، الکلی‌ها، افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش مانند سلیاک یا کرون، افراد مبتلا به پانکراتیت حاد، بیماران با اسهال مزمن و سالمندان در معرض کمبود منیزیم قرار دارند. منیزیم عمدتاً از طریق منابع غذایی به دست می‌آید. آجیل، دانه‌ها، غلات کامل، سبزیجات برگ سبز و غذاهای دریایی منابع غنی منیزیم هستند. با این حال، عادات غذایی نامناسب و روش‌های فرآوری مواد غذایی منجر به کاهش دریافت منیزیم شده است. به همین دلیل مکمل یاری و تامین منیزیم از طریق مکمل‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

 

قرص منیزیم اکساید برای چی خوبه؟

منیزیم به طور گسترده در سراسر بدن توزیع می‌شود. بیشتر منیزیم در استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و بافت‌های نرم ذخیره می‌شود. نحوه توزیع منیزیم در بدن نشان دهنده اهمیت این ماده معدنی در حفظ تراکم استخوان، عملکرد عضلانی و سلامت سلولی است. همچنین این ماده معدنی در عملکرد سیستم قلبی عروقی، تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد سیستم عصبی و میگرن، تنظیم خلق و خو، عوارض سندرم پیش از قاعدگی مانند اسپاسم و تنظیم قند خون در دیابتی‌ها‌ موثر است.

 

فواید قرص جوشان منیزیم

منیزیم به عنوان یک کوفاکتور برای آنزیم‌های متعدد در واکنش‌های بیوشیمیایی نقش کلیدی ایفا می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به واکنش‌هایی که در همانندسازی DNA، رونویسی RNA و سنتز پروتئین نقش دارند، اشاره نمود. همچنین منیزیم در فرایند تولید ATP که با سوختن آن انرژی مورد نیاز برای سلول تامین می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.

– منیزیم های هلث و عملکرد سیستم عضلانی

منیزیم نقش مهمی در تنظیم کانال‌های یونی مانند کانال‌های کلسیمی و تولید ATP دارد. این ماده معدنی با تنظیم ورود و خروج یون‌ها به داخل سلول و حفظ تعادل الکترولیت‌ها، در انقباض و استراحت سلول‌های عضلانی حائز اهمیت است. منیزیم در سنتز پروتئین‌هایی که در ساختار ماهیچه‌ها وجود دارند و به عملکرد ماهیچه ها کمک می‌کنند، نقش دارد. سنتز پروتئین برای ترمیم، رشد و نگهداری عضلات نیز ضروری است. سطوح کافی منیزیم به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند. کمبود منیزیم می تواند منجر به افزایش تحریک‌پذیری عصبی عضلانی شود که به اسپاسم و گرفتگی عضلات منجر می‌شود.

در نتیجه منیزیم های هلث با تامین منیزیم، در بهبود عملکرد ماهیچه‌ها، کاهش اسپاسم ناشی از فعالیت ورزشی و گرفتگی‌های عضلانی ناشی از PMS موثر است.

 

– قرص منیزیم اکساید و سلامت استخوان

مینرالیزاسیون (معدنی شدن) استخوان، فرآیند پیچیده‌ای است که شامل رسوب کریستال‌های کلسیم و فسفات در ماتریکس استخوان است. منیزیم از طریق تعامل با ویتامین D باعث تسهیل جذب کلسیم از روده می‌شود. علاوه بر این، منیزیم به تنظیم فعالیت هورمون پاراتیروئید (PTH) کمک می‌کند. این هورمون نقش مهمی در هموستاز کلسیم دارد. همچنین منیزیم یک عامل کمکی برای چندین آنزیم است که در تشکیل استخوان نقش دارند. منیزیم آلکالین فسفاتاز را فعال می کند، آنزیمی که برای معدنی شدن ماتریکس استخوان ضروری است. منیزیم همچنین در سنتز استئوکلسین، پروتئینی جدایی ناپذیر در ساخت استخوان، شرکت می‌کند. تعامل بین منیزیم و این مولکول‌های کلیدی بر نقش اساسی آن در مراحل اولیه رشد استخوان تاکید می‌کند. همچنین تعادل بین کلسیم و منیزیم برای معدنی سازی مناسب و حصول اطمینان از تشکیل ساختار استخوانی قوی و متراکم، حیاتی است.

قرص منیزیم اکساید 250، با فراهم کردن 152.5 میلی گرم منیزیم المنتال، می‌تواند در افراد در معرض کمبود منیزیم، نقش کلیدی در حفظ سلامت استخوان‌ها داشته باشد.

استفاده از مکمل آپاکل و ویتامین د3 در کنار منیزیم جوشان های هلث به واسطه ویتامین D و کلسیم موجود در آن، می‌تواند در حفظ سلامت و افزایش تراکم اسکلت استخوانی مفید‌تر واقع شود.

– قرص جوشان منیزیم 250 های هلث و سیستم عصبی

منیزیم به عنوان یک محافظت کننده عصبی عمل می‌کند و از نورون‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. منیزیم نقشی اساسی در تنظیم انتقال دهنده‌های عصبی دارد که پیام‌رسان‌های شیمیایی هستند و سیگنال‌ها را در مغز منتقل می‌کنند.این ماده معدنی برای عملکرد صحیح سیستم عصبی و انتقال سیناپسی ضروری است. همچنین منیزیم در مکانیسم‌های پاسخ به استرس در بدن نقش دارد. در مواقع استرس، نیاز به منیزیم افزایش می‌یابد و حفظ سطح کافی منیزیم به کاهش اثرات منفی استرس بر خلق و خو کمک می‌کند.سطوح کافی منیزیم با بهبود کیفیت خواب مرتبط است. خواب باکیفیت ارتباط نزدیکی با تنظیم خلق و خو دارد و نقش منیزیم در تقویت آرامش و حفظ چرخه خواب و بیداری سالم می‌تواند بر حفظ مود خوب افراد تاثیر مثبت بگذارد.

با توجه به اهمیت منیزیم در سیستم عصبی، قرص جوشان منیزیم 250 های هلث، می‌تواند در عملکرد صحیح اعصاب و همچنین بهبود کیفیت خواب و تنظیم خلق و خوی افراد، ثمربخش باشد.

اگر مشکل بی خوابی دارید، استفاده از مکمل منیزیم جوشان های هلث در کنار مکمل تخصصی های اسلیپ می‌تواند خوابی آسوده را برایتان به ارمغان بیاورد.

– منیزیم های هلث و میگرن

میگرن یک اختلال عصبی پیچیده است که با سردردهای مکرر و ناتوان کننده که اغلب با تهوع، فتوفوبیا و صدا هراسی همراه است مشخص می‌شود. علی‌رغم تحقیقات گسترده، علت دقیق میگرن مبهم باقی مانده است. لیکن مطالعات متعدد نقش منیزیم در مدیریت میگرن را مشخص نموده اند. مکانیسم‌های احتمالی آن شامل موارد زیر است.

منیزیم با مسدود کردن گیرنده‌های NMDA، تحریک‌پذیری نورون‌ها را تعدیل می‌کند و سمیت تحریک‌پذیری ناشی از گلوتامات را کاهش می‌دهد. این اثر بازدارنده بر تحریک پذیری عصبی ممکن است شروع و انتشار حملات میگرن را کاهش دهد. همچنین منیزیم با تأثیر بر مهار مواد منقبض کننده عروق، موجب گشاد شدن عروق می‌شود و با بهبودجریان خون مغزی ممکن است شدت میگرن را کاهش دهد. التهاب در پاتوفیزیولوژی میگرن نقش دارد. منیزیم دارای خواص ضد التهابی است، به طور بالقوه التهاب عصبی را کاهش می‌دهد و به کاهش کلی شدت میگرن کمک می‌کند.

با توجه به مطالعات انجام شده، دوز موثره منیزیم برای کمک به بهبود حملات میگرنی، 300 تا 600 میلی گرم در روز است. با توجه به این که مقدار ذکر شده بیش از بالاترین مقدار مجاز دریافت منیزیم در طول روز برای افراد سالم می‌باشد، توصیه می‌شود این دوز از منیزیم اکساید، زیر نظر پزشک استفاده شود.

 

خواص منیزیم اکساید

منیزیوم اکساید، ترکیبی متشکل از منیزیم و اکسیژن است. این فرم از منیزیم نسبت به بقیه اشکال آن، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. همچنین با توجه به فرم قرص جوشان، در افرادی که با بلعیدن قرص مشکل دارند، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. منیزیم اکساید در مقایسه با فرم‌هایی مانند منیزیم سیترات، جذب پایین‌تری دارد. با توجه به این ویژگی و همچنین خاصیت ملین بودن منیزیم، فرم اکسید آن می‌تواند در بهبود مشکلات گوارشی مانند یبوست نیز کارساز باشد.

 

اطلاعات بیشتر

طعم

پرتقال

شرکت سازنده

دارو سلامت فارمد

برند

های هلث

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

حذف فیلترها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “منیزیم اکساید 250 میلی گرم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد سیستم شوید تا بتوانید عکس ها را به بررسی خود اضافه کنید.

روزانه ترجیحا بعد از غذا یک عدد قرص منیزیم را در یک لیوان آب به طور کامل حل کرده و بلافاصله میل نمایید.

Suggested products

محصولات پیشنهادی